1 de octubre de 2005

Javier Orrico. I Ciclo homenaje a J.R. Lodares



Javier Orrico Periodista y catedrático de instituto de Lengua Española y Literatura

Bon dia. Volia iniciar la meva intervenció en català per dissipar qualsevol dubte sobre la meva disposició davant d'una de les llengües del meu país, Espanya, y que vaig començar a estudiar, llegir y conèixer dés dels meus dies d'estudiant a Madrid, quan la literatura catalana formava part de les assignatures de la llicenciatura en Hispàniques. Després vaig viure tres anys a Barcelona, à la Barcelona on començava a aparèixer als diaris la 'Norma', la petita que tots els dies ens instruïa en el bon ús del català. Aleshores no podia jo imaginar, en aquesta Barcelona meravellosa dels arrossos de la Barceloneta y de les nits del Boadas, encarnació per a tots els espanyols de la llibertat personal –malgrat d'una malaltia moral molt perillosa, el nacionalisme-, que arribaríem a veure una situació com la present, tot a prop del totalitarisme que sempre ha destruït els països dels quals es va apoderar.

[ ... Leer todo en la web de Asociacion por la Tolerancia ...]



Artículos relacionados